Przed dokonaniem zakupów należy przejść przez proces rejestracji. Został on przedstawiony w tym artykule. Po pomyślnie przeprowadzonym procesie rejestracji należy zalogować się i wrócić do niniejszego poradnika.

Ekran sklepu

W celu zakupienia usług należy przejść na stronę sklepu.

Na pierwszej stronie zostały ukazane panele produktów, które są najczęściej kupowane. Tuż nad nimi, z prawej strony, znajduje się opcja pozwalająca posortować produkty według następującej hierarchii:

  • Po nazwie: A – Z,
  • Po nazwie: Z – A,
  • Po cenie: od najniższej,
  • Po cenie od najwyższej.

Z lewej strony znajduje się lista zakładek podzielona według kategorii.

  • Serwery wirtualne Generacja 2
    • Serwery wirtualne
    • Dyski wirtualne
    • Systemy operacyjne
  • Oprogramowanie
    • Usługi instalacyjne
    • Bazy danych SQL
    • Licencja RDS
  • Pakiety usług
    • Pakiety dla systemów ERP
  • Sieć
    • Zapory sieciowe
    • Serwery VPN
    • Adresy IP
    • Sieć prywatna
  • Wsparcie
    • Wsparcie techniczne
    • Kopia zapasowa

Panel reprezentujący dany produkt wygląda następująco. Składa się on z grafiki prezentacyjnej, nazwy, krótkiego spisu cech, ceny oraz przycisku pozwalającego na dodanie produktu do koszyka.

Proces zakupu

Poniżej został przedstawiony proces zakupu i wyszukiwania produktów na podstawie 3 różnych koszyków.

Koszyk I

Przejść do zakładki „Serwery wirtualne” i na panelu produktu o nazwie „VM02 Business+ G2” kliknąć przycisk „Do koszyka”.

Następnie otwiera się konfigurator z wyborem systemu operacyjnego. Aby zatwierdzić pożądany wybór należy odnaleźć oczekiwany system a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”.

W przypadku kiedy system jest licencjonowany na podstawie liczby rdzeni procesora, jest to rozwiązywane automatycznie podczas wyboru systemu.

W kolejnym kroku zostanie dodana zapora sieciowa a także serwer VPN. Aby to zrobić, należy przejść do zakładki „Sieć > Zapory sieciowe” a następnie kliknąć przycisk dodawania do koszyka przy zaporze pfSense.

Jeżeli na koncie klienta z którego zakupywana jest usługa nie ma jeszcze sieci PVLAN, podczas dodawania produktu do koszyka konfigurator upomni się o konieczności zakupu prywatnej sieci VLAN. Jest ona konieczna do połączenia serwerów wirtualnych oraz zapory sieciowej bezpieczną siecią wewnętrzną.

Na koniec zostaje dodane dodatkowe miejsce dla maszyny wirtualnej. Domyślnie, serwer posiada swoją przestrzeń dyskową (zazwyczaj 100GiB), jednak na potrzeby tego przykładu dodane zostanie dodatkowe 500GiB. Aby to zrobić, należy wejść do zakładki „Serwery wirtualne Generacja 2 > Dyski wirtualne” a następnie wybrać „Storage SSD G2 500GiB” i dodać przyciskiem „Do koszyka”

Podczas dodawania produktu do koszyka należy wskazać w nowym oknie do której maszyny ma on zostać przypisany przez kliknięcie przycisku „Powiąż”.

Dodatkową przestrzeń dyskową można przypisać do:

  • maszyn które zostały już wcześniej dodane do koszyka („Produkty z koszyka”),
  • maszyn które zostały już wcześniej zakupione i są dostępne na koncie klienta („Produkty zakupione”),
  • całkiem nowej maszyny w nowej konfiguracji z dodatkowym miejscem dyskowym („Produkty w sklepie”).

Po dodaniu wszystkich produktów należy przejść do koszyka aby zaakceptować zamówienie. W tym celu wystarczy kliknąć ikonę kosza znajdującą się w prawej górnej części strony.

Liczba znajdująca się nad ikoną informuje ile produktów zostało dodanych.

Po kliknięciu ikony koszyka zostanie ukazany następujący widok.