Zarządzanie usuniętymi plikami
Usunięcie danego pliku lub folderu nie jest równoznaczne z jego całkowitym usunięciem. Usunięte pliki lub foldery są przenoszone do Kosza. Aby całkowicie usunąć dany plik lub folder należy przejść do Kosza i tam go permanentnie usunąć. Pliki lub foldery znajdujące się w Koszu, są także automatycznie usuwane stamtąd, w celu zapewnienia miejsca w Nextcloud dla nowych plików lub folderów.
Możliwe jest także, przywrócenie usuniętego pliku lub folderu. Opcja ta jest dostępna w Koszu pod przyciskiem „Przywróć”.
Co się dzieje jeśli zostanie usunięty udostępniony plik lub folder?
Usuwanie plików lub folderów jest nieco skomplikowane, gdy są one współdzielone z innymi użytkownikami, co ilustruje poniższy scenariusz:
- Użytkownik 1 udostępnia folder „test” dla Użytkownika 2 oraz Użytkownika 3
- Użytkownik 2 (odbiorca) usuwa plik lub folder „sub” znajdujący się wewnątrz folderu „test”
- Folder „sub” zostaje przeniesiony do Kosza zarówno u Użytkownika 1 (właściciel), jak i Użytkownika 2 (odbiorca).
- Natomiast Użytkownik 3 nie będzie miał kopii „sub” w swoim Koszu.