W celu dostania się do książki adresowej klikamy na zakładkę zaznaczoną na zdjęciu poniżej.
![](https://nsix.pl/kb/wp-content/uploads/2019/09/kontakty.png)
Zostanie otworzone okno, na którym znajduje się lista kontaktów.
![](https://nsix.pl/kb/wp-content/uploads/2019/09/okno-kontakty-1024x532.png)
Dodawanie kontaktu
Aby dodać nowy kontakt klikamy na przycisk Nowy kontakt znajdujący się w lewym górnym rogu ekranu książki adresowej.
![](https://nsix.pl/kb/wp-content/uploads/2019/09/nowy-kontakt.png)
Zostanie otworzone okno dodawania nowego kontaktu.
![](https://nsix.pl/kb/wp-content/uploads/2019/09/właściwości-kontaktu.png)
W nim wpisujemy wszystkie dane w odpowiednie miejsca. W prawej części okna znajdują się 2 właściwości, Oznacz jako i lokalizacja. Pierwsza odpowiada za prezentację dla nas najważniejszej informacji kontaktu, druga z kolei odpowiada za to w jakim folderze ma znaleźć się kontakt. W celu dodania kontaktu do książki adresowej klikamy przycisk Zapisz znajdujący się nad miejscem na zdjęcie.
Po zapisaniu kontaktu ten pojawi się w wybranym folderze książki adresowej.
![](https://nsix.pl/kb/wp-content/uploads/2019/09/przyklad-kontakt.png)
Można również dodać nowy kontakt bezpośrednio z ekranu wiadomości e-mail. Klikamy prawym przyciskiem myszy na nazwie nadawcy i z listy wybieramy Dodaj kontakt. Następnie uzupełniamy wszystkie potrzebne dane i klikamy Zapisz.
Importowanie kontaktów
System pocztowy Zimbra posiada możliwość importowania kontaktów z innych programów. Aby tego dokonać wymagany jest plik z listą kontaktów, posiadający rozszerzenie .csv . Następnie należy wejść w zakładkę Właściwości i z menu nawigacyjnego wybrać Importuj lub eksportuj.
![](https://nsix.pl/kb/wp-content/uploads/2019/09/import-kontaktów-1024x302.png)
W części importuj należy kliknąć Wybierz plik i wskazać wyeksportowany plik .csv z innego programu. Jeśli wiemy z jakiego programu pochodzi plik kontaktów możemy wybrać go z listy obok właściwości Typ. W przypadku braku programu na tej liście zostawiamy opcje Wykryj automatycznie. Ostatnią rzeczą jaką można ustawić to Lokalizacja docelowa. Pozwala ona na wybór miejsca w którym będą znajdować się kontakty. Jeśli wszystko się zgadza należy kliknąć Importuj z prawej części strony.
Automatyczne dodawanie kontaktów e-mail do książki adresowej
Zimbra może dodawać adresy e-mail do listy kontaktów e-mail wysłanych wiadomości. Aby włączyć tę funkcję, należy przejść do zakładki Właściwości i z menu nawigacyjnego wybrać Kontakty. Należy zaznaczyć opcję „Włącz automatyczne zaznaczanie kontaktów”. W celu zapisania zmian należy kliknąć przycisk Zapisz znajdujący się nad nad panelem nawigacyjnym.