A więc zdecydowaliśmy się na zakup serwera wirtualnego w NSIX. Ale co dalej? Jak możemy się na niego dostać oraz co dostaniemy po jego instalacji ?

W przypadku zamówionego systemu Windows Server, dostajemy do naszej dyspozycji świeżo zainstalowany i aktywowany system Windows Server w wybranej wersji oraz poświadczenia do konta Administratora, które musimy zmienić przy pierwszym logowaniu.
Aby zalogować się do naszego systemu, musimy dokonać tego przez konsolę administracyjną w panelu klienta na naszej stronie, ponieważ domyślnie, z powodów bezpieczeństwa zablokowany jest dostęp zdalny przez protokół RDP.
Instrukcję dotyczącą pierwszego logowania i zabezpieczenia protokołu RDP możemy znaleźć w artykule znajdującym się tutaj

Podobnie sytuacja wygląda z instalacją systemów z rodziny Linuxa.
Po zainstalowaniu systemu, tworzony jest dostęp do konta root, oraz użytkownika. Ze względów bezpieczeństwa, wyłączony jest protokół SSH, więc pierwsze logowanie musi odbyć się przez konsolę administracyjną. Rekomendujemy także przy pierwszej konfiguracji zmianę haseł do kont które są domyślnie utworzone.
Poradnik dotyczący pierwszych ustawień możemy przeczytać tutaj

Jeżeli klient wyrazi takie zapotrzebowanie, możemy dla niego uruchomić po instalacji usługę RDP bądź SSH.

W przypadku wirtualnych routerów (MikroTik, pfSense) zaczynamy od instalacji systemu operacyjnego oraz utworzenia użytkowników.
Do routera routera MikroTik, dochodzi także instalacja licencji, którą zajmujemy się my.
Klient, do routerów może uzyskać dostęp przez konsolę administracyjną ze swojego panelu klienta po ich zainstalowaniu.