Po zakupie maszyny wirtualnej w sklepie, pierwszym krokiem który użytkownicy podejmują jest zalogowanie się do niej w celu dostosowania ustawień lub instalacji potrzebnego oprogramowania. Jednak w jaki sposób można uzyskać dostęp do swoich maszyn w NSIX Data Center?
Systemy Windows Server
W przypadku zamówionego systemu Windows Server, dostajemy do dyspozycji świeżo zainstalowany i aktywowany system Windows Server w wybranej wersji oraz poświadczenia do konta Administratora, które należy zmienić przy pierwszym logowaniu.
Aby zalogować się do naszego systemu, udostępniona jest dla naszych klientów konsola administracyjna w panelu klienta na naszej stronie oparta na rozwiązaniu KVM, ponieważ domyślnie, z powodów bezpieczeństwa dostęp zdalny przez protokół RDP jest zablokowany.
Instrukcję dotyczącą pierwszego logowania i zabezpieczenia protokołu RDP możemy znaleźć w artykule znajdującym się tutaj
Systemy Linux
Podobnie sytuacja wygląda z instalacją systemów z rodziny Linuxa.
Po zainstalowaniu systemu, tworzony jest dostęp do konta „root”, natomiast w przypadku systemu Ubuntu, tworzone jest konto z uprawnieniami administracyjnymi „sudo” nazwane „ubuntu”. Ze względów bezpieczeństwa, protokół zdalnego dostępu SSH jest domyślnie wyłączony, więc pierwsze logowanie musi odbyć się przez konsolę administracyjną zupełnie jak w przypadku systemów Windows. Przy pierwszym logowaniu, zalecana jest także przez nas operacja zmiany haseł do kont utworzonych podczas instalacji.
Poradnik dotyczący pierwszych ustawień możemy przeczytać tutaj
Maszyny SDN
W przypadku wirtualnych routerów (MikroTik, pfSense, IPFire) zaczynamy od instalacji systemu operacyjnego oraz utworzenia użytkowników.
W przypadku routera MikroTik wymagana jest także instalacja licencji, którą zajmujemy się osobiście. W tym przypadku użytkownik dostaje maszynę wirtualną z uruchomionym dostępem zdalnym przez sieć publiczną (np. przy użyciu narzędzia Winbox).
Kiedy użytkownik zamawia rozwiązanie pfSense lub IPFire, pierwsza konfiguracja sieci przeprowadzana jest przez nasz dział wsparcia a następnie użytkownik dostaje poświadczenia oraz dostępy do zapory. W takim wypadku uruchomiony jest dostęp z sieci publicznej.
Jeżeli klient wyrazi takie zapotrzebowanie, możemy dla niego uruchomić po instalacji usługę RDP bądź SSH, jednak musi to zostać zaznaczone w uwagach do zamówienia lub w odpowiedzi na zgłoszenie w panelu klienta.
W razie potrzeby pomocy przy konfiguracji maszyn wirtualnych, zapraszamy także do kontaktu z działem wsparcia technicznego poprzez utworzenie zgłoszenia w panelu klienta.