W celu zarządzania dodatkiem OnlyOffice w usłudze Nextcloud należy zalogować się na konto posiadające uprawnienia administratora. Po pomyślnym logowaniu kliknąć na zdjęcie profilu użytkownika, znajdujące się w prawym górnym rogu, a następnie z otwartej listy wybrać pozycję „Ustawienia”.

Po przejściu do panelu ustawień, z listy znajdującej się w lewej części strony wybrać pozycję ONLYOFFICE.

Zostanie otwarty widok ustawień OnlyOffice. Widok ten jest podzielony na 3 sekcje.

Sekcja pierwsza odpowiada za ustawienia połączenia serwera Nextcloud z serwerem OnlyOffice

W tym miejscu znajduję się adres serwera dokumentów OnlyOffice oraz klucz zabezpieczeń będący dodatkową ochroną przed nieupoważnionym dostępem. W celu korzystania z serwera dokumentów konieczne jest aby serwery Nextcloud oraz OnlyOffice korzystały z protokołu HTTPS. W przypadku chęci przetestowania działania OnlyOffice istnieje możliwość połączenia się z publicznym serwerem demonstracyjnym. Po zmianie ustawień należy kliknąć przycisk Zapisz.

Sekcja druga są to ustawienia ogólne.

Za ich pomocą można ograniczyć dostęp do możliwości edycji plików z poziomu usługi Nextcloud dla danych grup jak i wybrać czy okno edytora ma zostać otworzone w nowej karcie przeglądarki. Następnie można wybrać jakiego rodzaju pliki mogą być otwierane za pomocą OnlyOffice. Dostępne są następujące formaty plików:

  • .docm
  • .dotx
  • .html
  • .pdf (tylko odczyt)
  • .potx
  • .ppsx
  • .pptm
  • .xls
  • .xlsx
  • .xltx
  • .doc
  • .docx
  • .epub (tylko odczyt)
  • .potm
  • .ppsm
  • .ppt
  • .pptx
  • .xlsm
  • .mltm
Poniższe formaty plików są obsługiwane przez OnlyOffice jednakże mogą spowodować utratę danych w przypadku edycji:
  • csv 
  • .odp
  • .ods
  • .odt
  • .rtf
  • .txt
Pod ustawieniami ogólnymi dostępne są pozycje pozwalające dostosować wygląd edytorów. Umożliwiają one włączenie czatu podczas pracy grupowej, kompaktowych nagłówków, supportu OnlyOffice oraz opinii, menu pomocy, oraz wstążki. Skorzystanie z przycisku Zapisz spowoduje zapisanie dokonanych zmian.

Ostatnia sekcja odpowiada za ustawienia znaku wodnego.

Oprócz własnego teksu można skorzystać z zmiennych, które będą dodawać informacje o danym użytkowniku oraz aktualną datę. Dodatkowo istnieje możliwość wyboru w jakich przypadkach znak wodny ma zostać umieszczony. W celu zapisu ustawień należy kliknąć przycisk Zapisz.