Opcja zarządzania organizacją pozwala dodać dodatkowe konta, które będą posiadały zdefiniowane uprawnienia do poszczególnych części panelu. Jest to przydatna funkcja w przypadku posiadania kilku administratorów oraz aby mieli oni dostęp do danych znajdujących się na koncie głównym.
Do jednostki organizacyjnej można dodać tylko adresy e-mail które wcześniej nie były podpięte do żadnej innej jednostki organizacyjnej oraz nie były wcześniej używane jako adres rejestracyjny w panelu nsix.pl
Dodawanie użytkownika
W celu utworzenia konta należącego do organizacji należy przejść do widoku Ustawienia -> Zarządzanie organizacją.
![Ekran zarządzania organizacją](https://nsix.pl/kb/wp-content/uploads/2019/10/zarządanie-organizacją.png)
Zostanie ukazana lista wszystkich użytkowników znajdujących się w organizacji.
W celu dodania nowego użytkownika należy wybrać przycisk „Dodawanie nowego użytkownika”. Zostanie wówczas otworzony formularz dodawania.
![formularz dodawania użytkownika](https://nsix.pl/kb/wp-content/uploads/2019/10/formularz-dodawania-urzytkownika-do-organizacji.png)
Należy podać nazwę użytkownika, adres email, na który zostaną wysłane poświadczenia oraz krótki opis.
Po wciśnięciu przycisku „Zapisz” użytkownik zostanie dodany do jednostki organizacyjnej a na podany adres email zostaną wysłane dane potrzebne do zalogowania.
Edycja uprawnień
Domyślnie użytkownik nie ma dostępu do żadnej z opcji, aby to zmienić należy wybrać ikonę edycji zaznaczoną poniżej.
![Edycja uprawnień](https://nsix.pl/kb/wp-content/uploads/2019/10/edycja-urzytkownika.png)
Po jej wciśnięciu zostanie wyświetlona lista uprawnień. Szara kropka informuje o wyłączonym uprawnieniu, zielona o włączonym.
Uprawnienia podzielone są na poszczególne sekcje. W pierwszej kolejności nadawane jest uprawnienie związane z odpowiednim widokiem. W drugiej, z poszczególnymi jego częściami. Lista uprawnień prezentuje się następująco.
- Faktury
- Pobieranie faktury
- Pokaż faktury sprzedażowe
- Pokaż szczegóły faktury
- Pokaż faktury proforma
- Podstawowe ustawienia
- Zmień adres email używany do logowania
- Zmiana hasła
- Zarządzanie podstawowymi ustawieniami systemu przez użytkownika
- Ustawianie ulubionej maszyny
- Zamówienia
- Wczytywanie statusu zamówienia
- Wczytywanie szczegółów zamówienia
- Wczytywanie listy zamówień
- Maszyny wirtualne
- Pobieranie informacji o dyskach maszyny
- Odczyt zużycia pamięci
- Lista punktów kontrolnych
- Web konsola
- Zrestartuj maszynę wirtualną
- Pobieranie statusów maszyn
- Pobieranie informacji o kartach sieciowych
- Usuwanie punktu kontrolnego maszyny
- Pobieranie maszyn użytkownika
- Pobieranie stanów dla maszyn
- Odczyt zużycia procesora
- Utwórz punkt kontrolny
- Przywróć maszynę z punktu kontrolnego
- Wyłącz maszynę wirtualną
- Zamknij wirtualną maszynę
- Aktualizacja maszyny
- Uruchom maszynę wirtualną
- Dane kontaktowe
- Aktualizacja danych do faktury
- Aktualizacja danych kontaktowych
- Zgłoszenia
- Lista zgłoszeń
- Dodawanie odpowiedzi do zgłoszenia
- Szczegóły zgłoszenia
- Dodawanie zgłoszenia
- Zakupione produkty
- Pobieranie zakupionych produktów
- Tworzenie rezygnacji
- Pulpit
- Pobierz ulubioną maszynę
- Pobieranie informacji o stanie wszystkich maszyn
- Udostępnione pliki
- Pobieranie udostępnionego pliku
- Listowanie udostępnionych plików.
- Ustawienia zarządzania
- Zarządzanie czyimś kontem przez kod dostępu
- Usuwanie kodu dostępu do konta
- Generowanie kodu dostępu do konta.
- Panel B2B
- Pobieranie definicji b2b
- Pobieranie opłaconych faktur z ostatniego miesiąca
Istnieje możliwość nadania wszystkich uprawnień danego widoku w jednym momencie. W tym celu należy kliknąć przycisk zaznaczony poniżej
![Dodawanie wszystkich uprawnień](https://nsix.pl/kb/wp-content/uploads/2019/10/uprawnienia-przycisk.png)
Po wybraniu wszystkich potrzebnych pozwoleń należy kliknąć przycisk „Zapisz”.
Usuwanie użytkownika
Aby usunąć użytkownika z jednostki organizacyjnej należy kliknąć ikonę kosza znajdującą się obok numeru użytkownika.
![usuwanie użytkownika z organizacji](https://nsix.pl/kb/wp-content/uploads/2019/11/usuwanie-zarzadzanie-organizacja.png)
Po jej naciśnięciu system wyświetli zapytanie zabezpieczające przed przypadkowym usunięciem użytkownika. Po kliknięciu TAK użytkownik zostanie usunięty a lista obecnych użytkowników zostanie odświeżona.
Włączanie MFA na koncie użytkownika w organizacji
Domyślnie, żaden użytkownik w organizacji nie jest w stanie zmienić większości ustawień na swoim koncie, włącznie z uruchomieniem weryfikacji wielostopniowej. Aby pozwolić mu na zrobienie tego, musimy z poziomu konta głównego organizacji dać mu odpowiednie uprawnienia znajdujące się w sekcji „Podstawowe ustawienia”, a są to:
- Zmiana hasła,
- Zarządzanie podstawowymi ustawieniami systemu przez użytkownika
Dokładnie tak jak na poniższym zrzucie ekranu.
![](https://nsix.pl/kb/wp-content/uploads/2022/12/image-6.png)