CentOS 8 dostępny w ofercie NSIX

Do naszej oferty systemów operacyjnych trafiła ostatnia stabilna wersja Linux CentOS 8. Nowy produkt jest bezpłatny, możliwy do zamówienia z serwerami wirtualnymi, dedykowanymi jak również z klastrami.

Zapraszamy do naszego sklepu internetowego aby zapoznać się z rozszerzoną ofertą.

Windows Server 2019 w ofercie NSIX

W ofercie systemów operacyjnych Centrum Danych NSIX udostępniony został Windows Server 2019.

Dla serwerów wirtualnych jest to wersja Windows Server 2019 Standard. Natomiast dla serwerów dedykowanych bądź klastrów serwerów dostępne są wersje Standard i Datacenter.

Cena nowego systemu operacyjnego jest taka sama jak w przypadku Windows Server 2012R2 i 2016.

Zapraszamy do naszego sklepu internetowego w celu zapoznania się z ofertą.

Rzetelna pomoc od strony supportu IT

Przez wiele osób temat wsparcia technicznego jest bagatelizowany przy wyborze dostawcy usług bądź sprzętu. Dopiero gdy pojawiają się problemy okazuje się, że nie jesteśmy w stanie otrzymać sensownej pomocy. Oczekujemy na jakąkolwiek formę odpowiedzi a ta pojawia się dopiero po kilku dniach, bądź nasze zgłoszenie jedynie wędruję między osobami, które rozkładają ręce.

Nie dość, że takie podejście zniechęca klienta do kontynuowania współpracy to jeszcze, może w znacznej mierze niekorzystnie wpłynąć na działanie jego biznesu. Dobry support powinien charakteryzować się odpowiednio szybkim czasem reakcji, skutecznością w rozwiązywaniu problemów jak i merytoryczną oraz prostą do zrozumienia formą odpowiedzi na zgłoszenia. Tak aby nawet osoby, które na co dzień nie mają styczności z zagadnieniami informatycznymi, były w stanie zrozumieć, to co pomoc techniczna ma do przekazania.

Wpływ klienta na rozwiązanie problemu

Największy wpływ na szybkie rozwiązanie problemu ma klient. To on jest odpowiedzialny za opis swojego problemu. Nawet doświadczone osoby z dziedziny IT nie są w stanie rozwiązać najprostszych komplikacji bez ich rzetelnego przedstawienia.

Często użytkownicy opisując problem przedstawiają go w bardzo ogólnikowy sposób np. „Nie działa usługa XYZ”, „Nie mogę się połączyć …” itp. Geneza tego typu problemów jest bardzo rozległa jak i ilość ich rozwiązań co bezpośrednio wpływa na czas potrzebny do pomyślnego rozwiązania problemu.

Pomocną praktyką jest zamieszczanie treści komunikatów informujących użytkownika o nieprawidłowości w działaniu. W wielu przypadkach są w nich zawarte kody błędów, czyli ciągi cyfr bądź cyfr i liter. Służą one do łatwiejszego przekazywania informacji o błędach. Pracownik, dzięki odpowiedniej dokumentacji, może szybko sprawdzić co dany kod oznacza oraz przedstawić najkorzystniejsze wyjście z sytuacji. 

Jeśli nie jesteśmy pewni do końca swojego opisu problemu zawsze możemy przesłać zrzut ekranu, na którym owa nieprawidłowość jest przedstawiona.

Podstawowa obsługa

W firmie NSIX Data Center podstawowe wsparcie techniczne zapewniamy do każdej z naszych usług. Dzięki systemowi zgłoszeń są one przekazywane do konkretnego pracownika.

Takie podejście daje obustronne korzyści, z jednej strony klient uzyskuje szybką i skuteczną pomoc, z drugiej, optymalizujemy czas pracowników w celu zapewnienia skutecznego wsparcia jak największej liczbie nabywców usług.

Pakiety wsparcia technicznego

Jeśli klienci chcą powierzyć nam część obsługi swojej maszyny wirtualnej oferujemy usługi standard support oraz premier support. 

W przypadku standard support klient uzyskuje dostęp do osobnej kolejki zgłoszeń z wyższym priorytetem, 1h wsparcia, którą może przeznaczyć na co tylko chce, od instalacji nowych funkcjonalności przez wdrażanie nowych aplikacji, na doradztwie kończąc. W ramach wsparcia oferujemy również wykonywanie aktualizacje systemu lub oprogramowania, diagnozowanie wydajności serwera i rekonfiguracji środowiska.

Pakiet premier support z kolei jest rozszerzeniem standard support, zapewnia on 4h wsparcia jak i kolejkę zgłoszeń z najwyższym priorytetem. Dodatkowo w pakiecie, zapewniamy konfigurację prywatnych sieci między poszczególnymi maszynami oraz dedykowanych serwerów VPN. W przypadku zwiększenia bezpieczeństwa, w cenie,  zapewniamy konfigurację dodatkowych systemów zabezpieczeń (Mikrotik CHR, PFSense, Watchguard).

Jeśli jesteś zainteresowany pakietami rozszerzonego wsparcia to zachęcamy do odwiedzenia zakładki wsparcie techniczne, znajdującej się w naszym sklepie bądź skontaktowania się z nami poprzez formularz kontaktowy.

Serwer wirtualny alternatywą dla serwera dedykowanego

Z poprzedniego wpisu dowiedzieliśmy się o zaletach i wadach serwerów dedykowanych. Natomiast tym razem wyjaśnimy, dlaczego warto zainteresować się serwerami wirtualnymi a także czym kierować się przy wyborze odpowiedniego serwera.

Wirtualizacja, przyszłość czy teraźniejszość?

W dzisiejszej dobie wirtualizacja jest wszechobecna, używana przez całe środowisko IT niemalże w każdej dziedzinie. Nie ma w tym stwierdzeniu niczego nadzwyczajnego, ponieważ żadna inna technologia lub rozwiązanie programowe nie daje tylu możliwości oraz elastyczności w zarządzniu, co wirtualizacja serwerów i szerzej patrząc całych zasobów IT. Na obecną chwilę wirtualizuje się nie tylko systemy operacyjne, ale także wszelkiego rodzaju aplikacje a nawet sprzęt sieciowy, dlatego naszym zdaniem warto zainteresować się usługą w takiej formie.

Zalety serwerów wirtualnych

– niższa cena w stosunku do serwerów dedykowanych,
– skalowalność,
– sieci prywatne (private vlan),
– migawki, czyli punkty kontrolne (checkpoint, snapshot),
– zdalny dostęp do systemu operacyjnego z poziomu konsoli,
kopia zapasowa,
– pełne zarządzanie serwerem z poziomu strony www,
– redundancja w przypadku awarii hypervisora,
– niższy koszt licencji za system operacyjny,
– możliwość wirtualizacji routerów np. Mikrotik CHR,
– możliwość podłączenia urządzeń USB np. fizycznego klucza HASP,
– możliwość uzyskania parametrów zbliżonych do serwerów dedykowanych,
– możliwość zmiany niektórych parametrów w locie, bez konieczności wyłączania maszyny.

Wady serwerów wirtualnych

– brak dostępu do hypervisora,
– brak możliwości uruchomienia wirtualizacji zagnieżdżonej (nested virtualization) na serwerze wirtualnym,
– współdzielenie zasobów sprzętowych z innymi instancjami serwerowymi,
– wybór parametrów sprzętowych wyłącznie z dostępnych w ofercie danego centrum danych.

Co sprawdzić przed zakupem?

Jednym z najważniejszych aspektów, które należy sprawdzić przed dokonaniem zakupu to możliwość rozbudowy oraz jakie maksymalne zasoby mogą być przydzielone dla samej maszyny wirtualnej.

Drugim aspektem są kopie zapasowe, które pełnią kluczową rolę w bezpieczeństwie naszego serwera. Warto zweryfikować u dostawcy czy kopie zapasowe są dostępne w ramach usługi, jak długo przechowuje dane i jakie są możliwości ich odzyskiwania. Część dostawców nie oferuje kopii zapasowych bądź przechowuje kopie tylko dla własnego użytku, uniemożliwiając użytkownikowi przywrócenie kopii np. z dnia poprzedniego.

Jeżeli planujemy większą ilość serwerów wirtualnych dobrze jest upewnić się, czy będzie możliwość połączenia tych serwerów w odizolowanej sieci prywatnej. Takie rozwiązanie jest istotne z perspektywy bezpieczeństwa serwerów, przy okazji redukując ilość ruchu na publicznych interfejsach sieciowych.

Punkty kontrolne to funkcjonalność, która niejednokrotnie uratowała wielu administratorów, Umożliwia utworzenie migawki serwera (zapis aktualnego stanu serwera), a następnie powrócenie do danego punktu kontrolnego (momentu w czasie) w dowolnej chwili. Załóżmy hipotetyczną sytuację, wdrażamy nową aktualizację systemową, po której system przestał się uruchamiać. Jeżeli jest to serwer produkcyjny to możliwe są zasadniczo dwie opcje, pierwsza to przywrócenie kopii zapasowej o ile centrum danych oferuje taką usługę, druga to próba naprawienia systemu operacyjnego. W przypadku gdybyśmy posiadali punkt kontrolny zrobiony chwilę przed instalacją aktualizacji, możliwe byłoby przywrócenie serwera do stanu sprzed awarii.

Aplikacje, które wymagają kluczy sprzętowych (USB HASP) przeważnie instalowane są na serwerach dedykowanych, ponieważ to właśnie na nich możliwe jest podłączenie fizycznego klucza do portu USB. Część dostawców umożliwia podłączenie klucza HASP do maszyny wirtualnej w formie usługi, konieczne wtedy jest dostarczenie własnego klucza USB do centrum danych.
Redundancja, to pojęcie zapewniające nam spokój w przypadku, jeżeli ulegnie awarii fizyczna maszyna, na której znajduje się serwer wirtualny. Przed decyzją sprawdź, czy dostawca posiada zapasowy sprzęt oraz jak szybko serwer będzie dostępny po wystąpieniu awarii sprzętowej.

W jaki sposób można zarządzać maszyną wirtualną? Czy centrum danych lub dostawca usługi oferuje dostęp do maszyny z poziomu dedykowanych aplikacji lub z poziomu strony www? Zdalna konsola oferowana przez niektórych dostawców usług wielokrotnie pomogła w sytuacjach, gdy na przykład utracimy zdalny dostęp do maszyny przez SSH/RDP/VNC.

Podsumowanie

Oferowane serwery wirtualne na dzień dzisiejszy w większości przypadków nie odbiegają parametrami od serwerów dedykowanych. Często mają możliwość nieograniczonego skalowania, a także posiadają narzędzia do zdalnego zarządzania porównywalnego do IPMI. Taka forma usługi umożliwia wybranie przykładowo budżetowego planu VM charakteryzującego się małym zasobami i jednocześnie niewielkimi kosztami. W sytuacji gdy zacznie nam brakować zasobów, możliwe jest płynne przejście w każdej chwili na wyższy i mocniejszy plan. Kolejnym plusem jest bezpieczeństwo, serwery wirtualne często posiadają kopie zapasowe w ramach usługi a sprzęt na którym pracuje maszyna wirtualna, serwisowany jest przez dostawcę usługi lub centrum danych.

Jeżeli masz jakieś pytania lub potrzebujesz pomocy przy wyborze serwera wirtualnego zapraszamy do kontaktu z nami przez formularz kontaktowy.