Kolejki są bardzo przydatne w wielu przypadkach. Pozwalają one na usprawnienie obsługi połączeń. Klient podczas dzwonienia nie usłyszy już komunikatu o tym, że linia jest zajęta, tylko zostanie przekierowany do kolejki oczekujących i przekazany do wolnego operatora. Kolejki można konfigurować na wiele sposobów, dzięki czemu każdy może znaleźć taki zestaw ustawień który będzie mu odpowiadał.

Aby utworzyć kolejkę w naszej centrali, musimy posiadać wersję licencji PRO lub ENTERPRISE. W wersji próbnej nie są one dostępne.

Procedura konfiguracji kolejki:
-Wchodzimy w zakładkę Call Queues,
-Wybieramy opcję Add aby dodać nową,
-Wybieramy numer który ma być obsługiwany kolejką,
-Wpisujemy rozpoznawalną nazwę,
-Wybieramy na jakiej podstawie mają być przekazywane połączenia do agentów w kolejce (Polling Strategy – wszystkie możliwości opisane są tutaj),
-Ustawiamy maksymalny czas oczekiwania w kolejce, oraz co zrobić jeżeli połączenie będzie nie odebrane,
-Wybieramy muzykę w kolejce,
-Konfigurujemy komunikat jaki ma być odtwarzany kiedy połączenie przychodzi do kolejki,
-Dodajemy agentów którzy są w kolejce

Po zatwierdzeniu wszystkich opcji, zatwierdzamy je przyciskiem OK.
Aby poznać więcej możliwości konfiguracji kolejek, zapraszamy na stronę producenta, gdzie opisane są wszystkie opcje.

Jeżeli chcesz wprowadzić w swojej firmie centralę 3CX i szukasz serwera wirtualnego na którym mogła by ona działać, zapraszamy do naszego sklepu. W razie potrzeby pomocy z wyborem odpowiedniej maszyny, zapraszamy do kontaktu przez formularz kontaktowy, razem będziemy mogli znaleźć idealne rozwiązanie dla twojego biznesu.