SIP Trunk jest to konto z przypisanymi publicznymi numerami telefonu które pozwala nam na wykonywanie połączeń w technologii VoIP, czyli przy użyciu łącza internetowego. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że nie trzeba składać do operatora wniosku o podłączenie linii telefonicznej do budynku i czekać na jej podłączenie, a wystarczy jedynie wpiąć centralę do internetu.

Aby korzystać z takiego rozwiązania w naszej centrali 3CX musimy:
– Znaleźć dostawcę usługi w naszym kraju i zarejestrować się.
– Sprawdzić czy zapora sieciowa nie blokuje żadnych portów wykorzystywanych przez telefonię VoIP (zazwyczaj są to porty 5060 oraz od 9000 do 9255)
– Wejść w centrali w zakładkę SIP Trunks i kliknąć opcję Add SIP Trunk

– Uzupełniamy formularz zgodnie z przesłanymi danymi od operatora
– Po kliknięciu dalej zostajemy przeprowadzeni przez procedurę konfiguracji gdzie musimy wpisać min. adres serwera trunk, ilość jednoczesnych połączeń, identyfikację w serwerze, dokąd mają być kierowane połączenia przychodzące lub jaki numer ma być wyświetlany u rozmówcy.
Kolejnym krokiem jest utworzenie reguły wychodzącej tak, aby kierować połączenia przez usługę.
– Wchodzimy w zakładkę Outbound rules i dodajemy nową
– Ustawiamy jej nazwę, prefiksy numerów przy których reguła będzie używana oraz trunk przez który ma być wykonywane połączenie.

Po pełnym skonfigurowaniu będziemy w stanie wykonywać połączenia do numerów pracujących w sieci VoIP oraz w sieci analogowej.

Jeżeli jesteś zainteresowany wprowadzeniem usługi 3CX w swojej firmie zapraszamy do kontaktu przez formularz kontaktowy, gdzie pomożemy Ci dobrać parametry centrali do indywidualnego zapotrzebowania.