Aby zakupić produkt lub usługę, należy wejść na stronę nsix.pl, a następnie przejść do Sklepu
Sklep jest podzielony na kategorie:
- Serwery
- Licencje oprogramowania
- Support
Aby rozpocząć proces zamówienia produktu lub usługi, należy je wybrać z danej kategorii oraz Dodać do Koszyka.
Poniżej przedstawiamy proces realizacji zamówienia produktu lub usługi. Przykładem będzie Serwer Demonstracyjny.
- Z kategorii Serwery, następnie Maszyny Wirtualne wybraliśmy produkt o nazwie Serwer Demonstracyjny.
2. Następnie został on dodany Do Koszyka. Aby podejrzeć listę produktów lub usług w Koszyku, należy najechać myszką na ikonę Koszyka.
3. Zostaną wyświetlone produkty lub usługi, które aktualnie znajdują się w Koszyku.
4. Można teraz przejść do Koszyka, klikając ponownie ikonę koszyka lub korzystając z przycisku Przejdź do koszyka.
4. Następnie, w celu dalszego etapu realizacji zamówienia, należy się Zalogować. Jeżeli nie posiadamy konta Użytkownika, należy się Zarejestrować. Sklep wyświetli informację, że wymagane jest posiadanie konta w systemie NSIX.
5. Teraz można przejść do Realizacji zamówienia, bądź sprawdzenia i dodania do Koszyka pozostałych produktów.
6. Jeżeli mamy dodatkowe informacje, to podczas Podsumowania zamówienia można je wpisać w Uwagach do zamówienia.
7. Teraz można przejść do Płatności za złożone zamówienie, bądź wrócenia do Sklepu.
8. Aby zrealizować płatność za zamówienie, niezbędne jest podanie danych do faktur. Należy te dane uzupełnić w panelu NSIX, zanim przejdzie się do dalszej realizacji zamówienia i płatności.
9. Kolejnym krokiem, jest wybór metody płatności za złożone zamówienie. Do wyboru są tradycyjny przelew bankowy, gdzie dane do przelewu zostaną umieszczone na fakturze oraz szybkie płatności internetowe Tpay.com realizowane przez Krajowy Integrator Płatności S.A.
10. Po wybraniu metody płatności, niezbędne jest skorzystanie z przycisku Zamawiam i płacę.
11. Przy poprawnie zakończonym procesie płatności, Sklep NSIX wyświetli informację, że złożone zamówienie zostało przyjęte do realizacji.
12. Jeżeli złożone zamówienie zostanie opłacone, a płatność zostanie zaksięgowana to w systemie zostanie wygenerowany ticket dotyczący tego zamówienia. Aby go podejrzeć, z menu po lewej należy wybrać Zgłoszenia.
Więcej informacji dotyczących ticketów (Zgłoszeń) można znaleźć w artykule: Gdzie znaleźć odpowiedź na zgłoszenie?
13. Status zamówienia oraz stan jego realizacji, można śledzić w Panelu NSIX, pod zakładką Zamówienia.
14. Za zamówione produkty bądź usługi zostaną wygenerowane faktury. Aby je podejrzeć, z menu po lewej należy wybrać Faktury.
W zakładce Faktury proforma (do zapłaty) można odnaleźć faktury, które nie zostały jeszcze opłacone, natomiast w zakładce Faktury takie, które już zostały opłacone.
W przypadku wyboru metody płatności tradycyjnym przelewem bankowym, należy opłacić wysłaną fakturę proforma. Jeżeli wybrano sposób płatności Tpay.com zaksięgowanie płatności może zająć około 2 minut.