W tym artykule pokazany zostanie sposób instalacji jednego z komponentów pakietu Symfonii – Handel. Sposób instalacji pozostałych modułów jest bardzo podobny, dlatego ta procedura może zostać użyta także do nich.

Przed instalacją należy upewnić się, czy maszyna na której ma zostać zainstalowane oprogramowanie, spełnia minimalne wymagania systemowe. Warto to zrobić aby nie napotkać problemów ze zgodnością, czy powolnym działaniem w późniejszym okresie korzystania.

Po pobraniu instalatora ze strony producenta i włączeniu aplikacji instalatora, uruchamia się wypakowywanie wszystkich komponentów programu potrzebnych do instalacji.

Po wypakowaniu, automatycznie pokazuje się okno powitalne instalatora.

Klikamy Dalej i przechodzimy do licencji oprogramowania. Po zapoznaniu się z nią, akceptujemy i przechodzimy do następnego kroku, jakim jest wybranie typu instalacji.

Jeżeli zamierzamy udostępnić Symfonię na serwerze dla wielu pracowników, wybieramy opcję Instalacja programu, natomiast gdy mamy już serwer z Sage ERP i chcemy zainstalować jedynie oprogramowanie dla stacji roboczej, wybieramy „Instalacja stacji roboczej”.

W poniższym artykule pokazana zostanie instalacja wersję dla serwera.

Po wybraniu pożądanego typu instalacji, należy wybrać miejsce docelowe w którym ma zostać zainstalowane oprogramowanie.

Następnie należy zarejestrować program za pomocą nazwy użytkownika, nazwy firmy oraz numeru seryjnego programu. Aby uzyskać numer seryjny należy skontaktować się z odsprzedawcą licencji, inaczej dostępne będą tylko funkcjonalności z wersji DEMO.

Dalej, należy wybrać czy chcemy zainstalować program z domyślnymi opcjami konfiguracyjnymi, czy może chcemy sami skonfigurować naszą instalację. Pamiętajmy jednak że aby móc wybrać Instalację specjalną, należy mieć zainstalowaną bazę danych z silnikiem Pervasive.

Po wybraniu instalacji typowej, dostajemy jeszcze komunikat u utworzeniu skrótu do programu na pulpicie.

Po kliknięciu dalej, wystarczy potwierdzić rozpoczęcie instalacji.

Pod koniec procesu instalacji ukazuje się dodatkowa informacja o możliwości zainstalowania integracji z modułem Finanse i Księgowość w celu ułatwienia przepływu danych. Integrację można znaleźć w plikach instalacyjnych modułu „Finanse i Księgowość”.

Po potwierdzeniu zakończenia przyciskiem „Dalej” użytkownik może rozpocząć pracę z modułem programu Sage Symfonia – Handel.

Jeżeli jesteś zainteresowany instalacją Symfonii na serwerze wirtualnym, zapraszamy do naszego sklepu. W przypadku pytań odnośnie doboru maszyn wirtualnych do środowiska wirtualnego, zapraszamy do kontaktu przez formularz kontaktowy, gdzie nasi pracownicy z chęcią pomogą wybrać najlepsze rozwiązanie.