Nowa wersja serwera pocztowego Zimbra 9

Zimbra web app

Zimbra Collaboration jest to zunifikowane narzędzie pozwalające na utworzenie własnego serwera pocztowego. Zimbra opiera się na licencji otwartego oprogramowania. Dzięki temu, może być bez przeszkód wykorzystywana oraz modyfikowana dla zastosowań komercyjnych bez ponoszenia opłat za oprogramowanie.

Najnowsze wydanie serwera pocztowego Zimbra oznaczone wersją 9.0 (Kepler) wprowadza masę poprawek oraz funkcji.

    •  Zimbra Touch Client, Zimbra Mobile Client i Zimbra HTML (Standard) Client nie są już częścią Zimbra Collaboration.
    • Wprowadzenie dwóch klientów web Zimbra – Modern oraz Classic.
    • Klient Modern poprawia responsywność oraz wygodę korzystania z serwera pocztowego Zimbra za pomocą telefonu, tabletu oraz komputera klasy PC z poziomu przeglądarki.
    • Klient Classic posada te same funkcje co Advanced Web Client.
    • Aktualizacja Apache SpamAssassin do wersji 3.4.4.
    • Aktualizacja ClamAV do wersji 0.102.2.
    • Aktualizacja Open LDAP do wersji 2.4.49.
    • Usunięcie wsparcia dla TLS w wersji 1.0 oraz 1.1 w przypadku połączenia z wykorzystaniem certyfikatu SSL. Domyślnie jest to TLS 1.2.
    • Aktualizacja JQuery do wersji 3.4.1.
    • Naprawiono: Aktywacja funkcji „Dołącz oryginalną wiadomość jako załącznik” dostępna w Preferencje > Poczta > Redagowanie wiadomości.
    • Naprawiono: Brak możliwości odinstalowania serwera Zimbra.
Jeśli zamierzasz posiadać własny serwer pocztowy oparty o rozwiązanie Zimbra Collaboration zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą dedykowanych serwerów z zainstalowanym oprogramowaniem. W przypadku dodatkowych pytań zachęcamy do skorzystania z formularza kontaktowego.

Praca grupowa w chmurze czyli Nextcloud+OnlyOffice

Nextcloud jest usługą chmurową pozwalającą przechowywać pliki w bezpiecznym miejscu oraz uzyskać do nich dostęp z każdego zakątka Ziemi, warunkiem jest posiadanie dostępu do Internetu. Jednakże w przypadku chęci bezpośredniej edycji dokumentów biurowych pojawia się problem. Domyślna instalacja Nextcloud nie posiada bowiem żadnego edytora pozwalającego na tworzenie i zmianę dokumentów tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych jak i prezentacji multimedialnych. Z pomocą przychodzi OnlyOffice DocumentServer.

OnlyOffice czyli edycja dokumentów w przeglądarce

DocumentServer jest to dodatkowy serwer pozwalający w łatwy i przyjemny sposób dokonywać edycji plików biurowych znajdujących się na serwerze Nextcloud. Wystarczy utworzyć nowy plik, bądź otworzyć już istniejący a okno edytora zostanie natychmiast otwarte. OnlyOffice zapewnia pełne wsparcie dla najpopularniejszych formatów plików, odpowiednio:

    • Dokumenty tekstowe: .DOCX
    • Arkusze kalkulacyjne: .XLSX
    • Prezentacje: .PPTX

Pozostałe formaty (ODT, DOC, RTF, HTML, OD, XLS, ODS, OTS, ODP, CSV, PPT) posiadają mniejszy stopień kompatybilności co może powodować niewielkie problemy z prezencją lub formułami zapisanymi w arkuszach kalkulacyjnych.

Każdy z edytorów jest w takim samym stopniu rozbudowany jak odpowiedniki z innych pakietów biurowych np. Microsoft Office. W przypadku dokumentów tekstowych wykorzystywany jest procesor tekstu umożliwiający nie tylko na edycję samego tekstu co pełną modyfikację szaty typograficznej. 

Edytor arkuszy kalkulacyjnych pozwala w łatwy sposób przetwarzać dane, tworzyć skomplikowane formuły jak i umieszczać różnego rodzaju wykresy oraz diagramy.

W przypadku tworzenia prezentacji do dyspozycji użytkownika zostaje oddane pełnoprawne narzędzie umożliwiające łączenie grafik, filmów oraz teksu. Mnogość gotowych szablonów oraz wsparcie dla animowanych przejść umożliwia utworzenie spójnych prezentacji.

Wszystkie te możliwości są dostępne z poziomu przeglądarki. W przypadku dokonywania poprawki nie ma konieczności pobierania i edycji dokumentu a następnie jego przesłania. Cała praca odbywa się na pliku znajdującym się bezpośrednio w usłudze Nextloud.

Praca grupowa

Jedną z największych zalet OnlyOffice Document Server jest możliwość pracy grupowej. Nie ma konieczności martwienia się, który z pracowników posiada aktualną wersję pliku, bądź problemów z wspólną pracą nad jednym projektem. Każda z osób dokonująca edycji jest oznaczona innym kolorem. Pozwala to rozróżnić co dany pracownik wprowadza do pliku. Dodatkowo istnieją dwie metody komunikacji. Pierwsza to wewnętrzny chat pozwalający na bieżąco komunikować się z innymi użytkownikami dokonującymi edycji dokumentów. Druga to tworzenie komentarzy. Umożliwiają one opisanie w jaki sposób edytować dany fragment dokumentu tak aby inne osoby były w stanie odczytać zapisaną informację w późniejszym czasie i dokonać poprawek. 

Bardzo pomocna jest również funkcja „Cofnij” zaadoptowana do pracy grupowej. W przypadku OnlyOffice cofanie obejmuje jedynie te zmiany, które dokonał użytkownik wywołujący akcję. Oznacza to, że nie trzeba się martwić o przypadkowe usunięcie postępów pracy współpracownika. 

Jeśli szukasz rozwiązania pozwalającego przechowywać pliki jak i dokonywać ich edycji nawet w kilkanaście osób jednocześnie zachęcamy do zainteresowania się ofertą serwerów Nextcloud współpracujących z serwerami dokumentów OnlyOffice. W przypadku dodatkowych pytań zachęcamy do skorzystania z formularza kontaktowego.

Obniżenie cen na czas pandemii

W związku z panującym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stanem epidemicznym – pandemią choroby COVID-19, począwszy od 07.04.2020 r. obniżamy ceny trzech najpopularniejszych serwerów dostępnych w naszej ofercie.

Cena obniżona o 37,5% obowiązuje przez okres 3 miesięcy od momentu zakupu dla poniższych serwerów wirtualnych:

VM01 Basic – cena zostaje obniżona z 128 zł do 80 zł
2vCPU Intel Xeon E5-2600 v3/v4
6GB RAM ECC DDR4
100GiB HA SAS Hybrid
Interfejs sieciowy 1Gb/s do sieci Internet

VM02 Business – cena zostaje obniżona z 256 zł na 160 zł
4vCPU Intel Xeon E5-2600 v3/v4
16GB RAM ECC DDR4
200GiB HA SAS Hybrid
Interfejs sieciowy 1Gb/s do sieci Internet

VM02 Business SSD – cena zostaje obniżona z 384 zł na 240 zł
4vCPU Intel Xeon E5-2600 v3/v4
16GB RAM ECC DDR4
200GiB HA SAS SSD
Interfejs sieciowy 1Gb/s do sieci Internet

Do każdego zakupionego serwera dodajemy bez dodatkowych opłat:
dwie godziny wsparcia technicznego Premier Support o wartości 300 zł netto
– z oferty należy skorzystać w czasie pierwszych 30 dni licząc od dnia uruchomienia serwera

Wsparcie techniczne wykorzystać można dowolnie na wykupionym serwerze, np. w celu konfiguracji środowiska do pracy zdalnej lub migracji danych

Warunki promocji obowiązują od 07.04.2020 r. do odwołania.

Przy okazji informujemy, że usługa wsparcia technicznego jest obecnie również dostępna dla firm nieposiadających serwerów w naszym centrum danych.

Jeżeli posiadasz serwer u innego dostawcy lub chcesz wykonać migrację swoich usługi i potrzebujesz profesjonalnego wsparcia technicznego, zapraszamy do skorzystania z formularza kontaktowego.

Magento – zaawansowana platforma e-commerce

Obecnie prowadzenie sklepu internetowego jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Wystarczą chęci, dostęp do internetu oraz niewielka inwestycja. Jest to możliwe dzięki rozbudowanym systemom sprzedaży. Jednym z nich jest właśnie Magento.

Magento jest jedną z największych platform e-commerce, przy czym jest dostępny w pełni za darmo. Umożliwia to licencja open source pozwalająca również na modyfikacje kodu źródłowego w 100% pod własne preferencje. To wszystko bez ponoszenia jakichkolwiek opłat licencyjnych. Istnieje jednak płatna wersja tego rozwiązania poszerzona o dedykowane wsparcie techniczne. Wersja darmowa jest wspierana jedynie przez społeczność projektu Magento.

 

Czytaj dalej